• Registrace
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    Fields marked with an asterisk (*) are required.
Domů Přečetli jsme
logo NSVKS velke

Přečetli jsme: Článek o komunitním vzdělávání v ČR

Na serveru www.idnes.cz byl uveřejněn článek "Škola pro tátu, dědu i souseda. V Česku přibývá komunitní vzdělávání". Zabývá se konceptem komunitních škol v ČR a možnostmi jejich rozvoje; najdete v něm i odpovědi předsedy Národní sítě venkovských komunitních škol Františka Eliáše. Článek si můžete přečíst na adrese http://zpravy.idnes.cz/v-cesku-pribyva-komunitnich-skol-dq1-/domaci.aspx?c=A130711_133923_domaci_jj.

bohdikov AJ deti

Česko mluví o vzdělávání - a co vy?

Chcete přispět ke změně přístupu ke vzdělávání v naší zemi na další desetiletí? Právě probíhá diskuze, která má otevřít cestu k progresi a ovlivnění státních institucí a politiků, na jejímž konci může stát něco, co bude skutečně užitečným časem pro naše děti.

P1010014

Funkční gramotnost - problém moderní doby?

Zdálo by se, že v 21. století ve vyspělých státech je negramotnost či funkční negramotnost problém zanedbatelný a nepodstatný. Vždyť všude je povinná školní docházka, všichni se naučí číst. Problém je to překvapivě velký a čísla jsou šokující. Měření negramotnosti dospělých vychází z různých metod, o něž se vedou spory. Je však jisté, že problém se týká většiny vyspělých zemí. Jedna z metod považuje za nejnižší projev gramotnosti, jestliže dospělí jsou schopni na základně etikety na krabičce dát svým dětem odpovídající dávku léku. Podle tohoto kritéria se 1. stupeň negramotnosti týká např. 20 % Britů a Američanů, 19 % německy mluvících Švýcarů, 18 % Belgičanů a 40 % Francouzů.

family6

Respektovat a být respektován

Kniha Respektovat a být respektován od autorů Pavel Kopřiva, Jana Nováčková, Dobromila Nevolová, Tatjana Kopřivová je pro čtenáře, kteří se zajímají o partnerský, respektující přístup ve výchově, vztazích, vzdělávání a v životě vůbec. Jde o kurz výchovných a motivačních postupů a komunikačních dovedností široce použitelných.

 

NSVKS-logo2011

Ivan Gabal: Zaostalost jako program (rozumějme český program)

Respektovaný sociolog a analytik si v Respektu 14/15 všímá našeho směřování na okraj Evropy. Podtrhuje zejména systémovou zaostalost a srovnává s pokrokem a současnou pozicí Polska, na něž jsme se tradičně dívali s despektem. Nezájem vládnoucích politiků o rozkrytí klientelistických vazeb a vráceních korupčnických miliard do státního rozpočtu namísto toho škrcení kapitol na vzdělávání a vědu, laxní přístup k efektivnímu využití evropských financí strukturálních fondů je příznakem rezignace. Ideologická klišé o vlastní suverenitě, která jsou pláštíkem pro udržení stavu, kdy politika je jenom kohoutem na penězovodu pro strany, známé, a přátele jsou z pohledu občanů velice nebezpečná. Mohou nás vrátit do jiné doby…