
Place-based education neboli ?esky místn? zakotvené u?ení je koncept, který napl?uje myšlenku Davida Sobela z Antioch New England Graduate School: “Skute?ný závazek v??i životnímu prost?edí vychází z osobních zkušeností, získaných v pr?b?hu ?asu na reálných místech v malém, snadno zvladatelném m??ítku.” Tento koncept byl blíže p?edstaven na seminá?i v Praze.
.jpg)
Myšlenkou založení družstevního pivovaru se zabýváme od návratu ze studijního pobytu ve Walesu, kde jsme se seznamovali s r?znými formami sociálního podnikání a komunitního vlastnictví. Obsah našeho zám?ru (pivovar) vychází z historické tradice va?ení piva v místním klášte?e i nedávného nezda?eného pokusu pivovar obnovit. Pokus byl neúsp?šný, protože externí investor posléze od na?atého projektu odstoupil.

Místní ak?ní skupina Sdružení R?že ve spolupráci s komunitní školou a mate?ským centrem v Borovanech z?ídila v prostorách, které má komunitní škola pronajaté od M?sta Borovany, malou mlýnici. MAS mlýnici vybavila dv?ma mlýnky na obilí a jedním vlo?kova?em. Ze spole?ných pen?z jsme si z Probia Šumperk objednali obilí (pšenici, špaldu, žito, oves) a pohanku i jáhly. Postupn? se vytvá?í skupina zájemc?, kte?í za vstupní poplatek 200 K? obdrží klí?e od mlýnice a mohou si chodit namlít ?erstvou mouku nebo vlo?ky v kvalit? BIO.
